Workshops
Elke ondernemer heeft natuurlijk graag personeel in dienst met een passie voor het vak! Heb jij je al eens verdiept in hoe je jouw medewerkers gemotiveerd houdt? Geef ze de kans om zich persoonlijk te ontwikkelen; door het volgen van een workshop bijvoorbeeld! Hieronder vind je al onze workshops.
Interesse? Neem contact op voor een workshop op maat.
Wereld van verschil
Inzicht in gedrag en communicatie
De op de DISC gebaseerde ‘wereldkaart’ vormt een veilige visuele basis om met elkaar het gesprek aan te gaan. De namen van steden, rivieren, bergen en zeeën vertellen van alles over individuele kwaliteiten, valkuilen en hoe collega’s elkaar ervaren. Het vertelt je hoe je als team optimaal gebruik kunt maken van elkaars talenten.
Inhoud
We starten deze teamsessie met ‘de ijsberg van gedrag’ en komen middels het begrip ‘perceptie’ achter, dat we de ander niet zien zoals zij zijn maar zoals we zélf zijn! We onderscheiden de begrippen taak- en mensgericht & introvert en extravert, waarna we op de vloermat van de ‘wereldkaart’ op reis gaan. We ontdekken de 4 rijken om uit te komen bij de 16 stereotypen. Je eigen stereotype heb je voorafgaand aan de workshop al middels een videoboodschap kunnen bekijken. Extra optie: De opgedane kennis komt samen in een ‘loopbaanscan’ wat een nuttig en bruikbaar instrument is om goed voorbereid het POP-gesprek met je leidinggevende aan te gaan.
Wat levert deze teamsessie op?
Teamspirit, kwalitatief leiderschap en betere resultaten!
Duur: één dagdeel van 4 uur.
Communicatie & Feedback
Inzicht in gedrag en communicatie
Communicatie is een breed begrip, wat in de overdracht van kennis hierover al gauw een ’theoretisch verhaal’ dreigt te worden. Dat is dan ook de reden dat we in deze sessie juist heel praktisch en interactief met de thema’s aan de slag gaan!
Inhoud
Middels het maken van een tekening bekwamen we ons in de LSD-vaardigheid van luisteren, samenvatten en doorvragen. Met van tevoren aangedragen cases vanuit de eigen praktijk oefenen we in het geven van feedback ten overstaande van klant én collega. Vanuit een communicatie-matrix toegespitst op de eigen organisatie brainstormen we over verbeterpunten. Hoe is het contact onderling en kiezen we vanuit het oogpunt van de klant voor de juiste kanalen?
Natuurlijk laten we ook een paar modellen zien, die het belang van goede communicatie in de juiste context plaatsen. Uiteindelijk staat alles wat we ‘aanraken’ in deze workshop direct of indirect ten dienste van de klant!
Wat levert deze teamsessie op?
Bewustwording over hoe we het beste uit het contact met elkaar en de klant kunnen halen. Concrete actiepunten om mee aan de slag te gaan.
Duur: één dagdeel van 4 uur.
Gastvrijheid
Hoe gastvrij zijn jouw medewerkers?
Nemen ze het initiatief of reageren ze enkel op signalen. Verschuilen ze zich achter hun functie of nemen ze hun verantwoordelijkheid voor het totaalplaatje. Doen ze enkel wat verwacht of maken ze de verwachting méér dan waar?
Inhoud
In deze workshop maken we gastvrijheid concreet. We gebruiken het gastvrijheidsmodel vanuit de hospitality als metafoor en vertalen dit naar de eigen werkplek. Deelnemers brengen de klantreis in beeld, leren hoe ze feedback kunnen geven aan elkaar en raken geïnspireerd door ‘best-practises’. Natuurlijk gaan we vooraf eerst onderzoeken, wat de huidige situatie is; wat gaat al goed en waar liggen de valkuilen. Daarna gaan we voortvarend aan de slag.
Wat levert deze workshop op?
Blije gasten, tevreden medewerkers en betere bedrijfsresultaten!
Duur: één dagdeel van 3,5 uur.
Leidinggeven
Hoe motiveer ik mijn mensen?
Dit is een intensieve training voor leidinggevenden die hands-on op de werkvloer aanwezig zijn en een team aansturen. Hoe krijg ik een zodanige invloed op medewerkers, dat zij uit zichzelf dat gaan doen wat ik voor ogen heb? Dat is waar het in deze workshop om draait.
Inhoud
Wat zijn mijn eigenschappen? Wat kenmerkt een goede leider? Welke motivatie-factoren spelen een rol? Wat is ‘Transactionele-Analyse’ en hoe gebruik ik dit in de praktijk? Hoe werkt ‘de piramide van Lencioni’? Hoe hanteer ik ‘de roos van Leary’ in het kader van een optimale samenwerking? Wetenschappelijk onderbouwde modellen vormen het vertrekpunt en worden vervolgens door de deelnemers in praktijk gebracht. Deze sessie zit bomvol voorbeelden uit de praktijk en biedt handige tools om direct mee aan de slag te gaan!
Wat levert deze training op?
Optimale prestaties, een soepele communicatie en meer werkgeluk!
Duur: tweedaagse training; in totaal vier dagdelen van 3,5 uur.
New-time-management
Meer grip, overzicht en controle
Nog nooit kregen we zoveel informatieprikkels binnen. Het aantal verstoringen en onderbrekingen groeit en je eigen planning lijdt onder deze ‘waan van de dag’. Herkenbaar? Wil jij jouw werk op tijd en goed afronden en wil je meer rust in je hoofd? Het is mogelijk!
Inhoud
Met de training New-Time-Management ga jij focussen op datgene waar jij goed in bent: jouw werk! Deze training is gebaseerd op het boek ‘Getting Things Done’ van David Allen. Hierin worden praktische instrumenten aangereikt waardoor medewerkers overzicht en controle houden in hun werk.
Wat levert deze workshop op?
Meer rendement; minder verzuim en veel werkplezier!
Duur: 1 dagdeel van 3,5 uur.