Van focus op de klantreis naar aandacht voor je medewerker!

Geplaatst op

Van Customer-Journey naar Employee Journey. . . met De Wereld van Verschil gaan medewerkers op reis!
Heropening Horeca? – Zwaar weer in ondernemersland en voor de Horeca in het bijzonder. Bedrijven die nog steeds verplicht dicht zitten. Vaste medewerkers in de NOW-regeling en de flexibele krachten helaas ontslagen. Wie had dit ooit voor mogelijk gehouden. . . . . Maar ondernemers wees alert! Alles wijst erop dat we binnenkort weer open gaan. Het wachten is nog op wanneer precies! Op de virtuele beurs Horecava Limited werd hierover volop gespeculeerd. Het 2e en 3e kwartaal gaat het weer gebeuren. De gasten zijn er aan toe en je medewerkers heb je dan weer héél hard nodig. Wees hierop voorbereid!
Concurrentieslag – De Coronatijd bracht voor medewerkers ook een ander ritme. Dat nodigt uit tot reflectie en maakt dat zij over hun baan en toekomst gaan nadenken. De verplichte rust bracht regelmaat en vrije tijd en dat brengt voor velen ook positieve aspecten aan het licht. Is de 5 of 6 -daagse werkweek in combi met die lange werkdagen nog wel aan mij besteed? In veel andere branches is dat écht niet meer van deze tijd? Het krijgen én houden van gemotiveerd personeel wordt straks een ware concurrentieslag. De uitdaging is om een aantrekkelijke werkgever te blijven qua arbeidsvoorwaarden, de juiste balans in werk-privé en het bevorderen van persoonlijke groei. Allemaal zaken die een belangrijke rol gaan spelen.
Dit dwingt de ondernemer om na te denken over zijn organisatie. Het invoeren van een 4-daagse werkweek? Clustering van openingstijden? Een ander -hybride-distributiesysteem? Efficiency-stappen middels nieuwe digitale systemen? En niet in de laatste plaats . . . Is er voldoende kennis en know-how in huis op het gebied van strategisch personeelsbeleid?
Empleyee-Journey – ‘De Wereld van Verschil’ zorgt voor elke medewerker voor de perfecte start van zijn ‘reis’ binnen jouw organisatie. Het brengt de individuele kwaliteiten en valkuilen letterlijk ‘in kaart’ en geeft hiermee een bijdrage aan de ontwikkeling van medewerkers én je bedrijf. In een gezamenlijke sessie met het team vergroot het de spirit en laat het medewerkers ‘stappen maken’. Deze sessie kan zowel fysiek als online plaatsvinden. Speciaal in het eerste kwartaal van 2021 tegen aantrekkelijke voorwaarden. Link voor meer info: http://www.rightstyle.nl/trainingen/

Rightstyle – Personeelsbeleid & Gastvrijheid
Telefoon: +31 0611342379
Email: [email protected]                                                                                                                                                    Copyrights Rightstyle® 2022